۲. شیوههای فعالسازی تفکر (شکوفایی تفکر محور تربیت در دوره نوجوانی)
درباره این دوره
قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا سوره سباء آیه 46
تفکر آینه ای شفاف است که به قلب بینا، زندگانی می بخشد. این نعمت و امکان اختصاصی نردبانی است که می تواند سیر در ملکوت را نصیب انسان کند. حال که استفاده از این کیمیانعمت برای همه ما حیاتی است و زندگی معنوی و حیات جاودان اخروی ما در گرو آن است لازم است برای بهره مندی از آن، نیک تفکر کنیم.
- دوره حاضر در تلاش است در فهم این موضوع را که چگونه میتوان تفکر کرد، تفکر صحیح وابسته به چه عناصری است، چرا در پاره ای موارد فکرهای ما نتیجه بخش نیست، چگونه می توان قدرت تفکر خود را ارزیابی کرده و مهارت های خود را در این زمینه بالا برد و از همه مهمتر اینکه چگونه میتوان تفکر نوجوانان را بالا برد و با استفاده از چه روش هایی آموزش های خود در دروس مختلف را تفکر محور کرد واین توانمندی چگونه بدست می آید.
این دوره در 10 بخش ، کتب مختلفی را که باعث تقویت تفکر کردن میشود، مورد بررسی قرار میدهد و با برخی تمارین در صدد توانمندی مربیان و معلمان در راستای ایجاد آموزش های تفکر محور است.
اهداف یادگیری
مخاطب هدف
- معلمان و مربیان دوره نوجوانی
برنامه تحصیلی
نقش پرسش در برانگیختن تفکر | سرکار خانم پورصالحی
نقش پرسش در برانگیختن تفکر | بخش اول1:42:00
نقش پرسش در برانگیختن تفکر | بخش دوم1:37:00
پرورش تفکر پرسشی | استاد چیت چیان
پرورش تفکر شنیداری | سرکار خانم خلجی
پرورش تفکر شنیداری | استاد چیت چیان
پرورش تفکر مشاهده ای | سرکار خانم حاتمی
پرورش تفکر مشاهده ای | استاد چیت چیان
پرورش تفکر بنیادی | سرکار خانم خلجی
پرورش تفکر بنیادی | استاد چیت چیان
پرورش تفکر قرآنی | استاد چیت چیان
پرورش تفکر اجتماعی | استاد چیت چیان
اساتید دوره
مرکز پرورش مربی نوجوان
مرکز پرورش مربی نوجوان یکی از کارگروههای تخصصی رهبرنوجوان است. مخاطب این مرکز مربیان و معلمان دوره سوم رشد (نوجوانی) بوده و در صدد است تا با ارائه انواع آموزشهای مبتنی بر مبانی رشد و توانمندسازی معلمان و مربیان زمینه رشد و شکوفایی نوجوانان را فراهم کند.