آداب نوجوانی و مهارت های حسن گزینی

2032667_295
هانی چیت چیان
پشتیبان سایت
اخرین بروزرسانی 17 مهر 1402
5.0 /5
(1)
101 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

برای آشنایی ابتدایی و مختصر با دوره ” آداب نوجوانی ” فیلم های زیر را مشاهده کرده و برای شروع مطالعه کتاب “حسن گزینی” میتوانید از دوره های صوتی که در دسترس شما قرار گرفته است؛ استفاده کنید.

  • حسن مفهومی در هم تنیده با خلاقیت، خوبی، نیکویی، شایستگی و آراستگی است که نتیجه آن شادابی و طراوت است،‌ همان مفهومی که برای جوانی در نظر گرفته شده است.
  • بدون تحقق حُسن جوانی نیز محقق نمی‌شود.
  • این کتاب در صدد است تا اکسیر جوانی را در پرتو حُسن و به امامت حسن و حسین و «زین»‌اب علیهم‌السلام ، معرفی کرده و چگونگی «نو» جوانی را بیاموزد.
  • کتاب حسن گزینی کاملا مهارتی و تمرین محور است.

با توکل و توسل به دو سید جوانان اهل بهشت ؛ امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) دوره مطالعاتی حسن گزینی را شروع میکنیم تا ذیل عنایت این دو امام حُسن ، مسیر رشد و کمال را طی کنیم و به غایت دوره نوجوانی خود برسیم. (ان شالله)

دوره مطالعاتی حسن گزینی چگونه است؟!

دوره ای که در زیر مشاهده می‌کنید؛ برگفته از جلساتی است که با جمعی از نوجوانان ، کتاب حسن گزینی مطالعه شده و نکات لازم در ذیل هریک از عنوان ها بیان می‌شود و در حین گفت و گو ها سوالات نوجوانان پاسخ داده شد. شما میتوانید هم زمان با مطالعه کتاب ، فایل های صوتی زیر را گوش کنید و از مثال و ها و توضیحات هر بخش بهره مند شوید.

⇐ قبل از شروع دوره ابتدا به دو جمله مهم زیر توجه کنید:

  •  قطعا خواندن متن کتاب حسن گزینی ما را با حقایقی در این عالم و مهارت هایی برای زندگی اجتماعی آشنا خواهد کرد اما این مطالعه به تنهایی کافی نیست و تنهای با مطالعه کتاب نمی توانیم از دوره نوجوانی بهره کافی را ببریم.
  • برای رسیدن به رشد و کمال و آداب دار شدن لازم است هر یک از تمرینات کتاب را انجام بدهیم و پس از اهتمام بر انجام هر تمرین در یک بازه زمانی مشخص (مثلا یک هفته ای) به سراغ مهارت ها و فصول بعدی کتاب برویم.

⇐ با توجه به سوره مبارکه فاطر و نیز با توجه به مطالبی که در کتب منظومه رشد آمده است، دوره سوم رشد لازم است توان فرد را در زمینه‌های روبه رو فعال سازد:

  • مهارت‌هایی که قدرت علم توأم با عمل را افزایش می‌دهد.
  • مهارت‌هایی که حقیقت عزت‌مندی و کرامت را احیا و تقویت می­کند.
  • مهارت‌هایی که قدرت زیبابینی را در عرصه‌های مختلف زندگی فراگیر می­کند.
  • مهارت‌هایی که خلاقیت را در زندگی افزایش می‌دهد.
  • مهارت‌هایی که در مواجهه با اشخاص،‌ افکار و برخوردهای مختلف، توان خلق صحنه‌های هنرمندانه را ایجاد می­کند.

در این کتاب به اتفاقاتی که در دوره سوم به صورت تکوینی رخ می‌دهد اشاره دارد و نیز به کارهایی که انسان لازم است به آن مبادرت داشته باشد تا به بلوغ عقلی برسد اشاره شده است. خواندن این کتاب برای نوجوانان، جوانان و بزرگ­ترها توصیه می‌شود، خصوصاً که از پیش­نیازهای ازدواج و فراهم کننده زیرساخت­های عقلی لازم برای قدم گذاشتن در مراحل بلوغ عاطفی است.

برنامه تحصیلی

15 درس

آداب نوجوانی را بیشتر و بهتر بشناسیم …

به نظر شما مهم ترین ویژگی یک نوجوان چیست ؟!00:00:00
کتاب حسن گزینی را چگونه بخوانیم !؟00:00:00
هنرمند بودن یعنی … !!00:00:00

مقدمه کتاب حسن گزینی

فصل اول : همراهی علم و عمل

فصل دوم : تبدیل خیر به حسن

اساتید دوره

هانی چیت چیان

4.82/5
22 دوره
11 دیدگاه
901 دانشجو

استاد هانی چیت چیان متولد 28 مهرماه 1362؛فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته زیست شناسی از دانشگاه تهران و همچنین فارغ التحصیل رشته تفسیرقرآن در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علوم وفنون قرآن کریم؛مدرس و محقق و نویسنده فعال در زمینه قرآن کریم واهل بیت هستند.ایشان از دهه هشتاد به صورت تخصصی وارد عرصه تدبر در قرآن شدند وجزو اساتید ومدرسین مدرسه قرآن وعترت دانشگاه تهران به شمار می آیند و الان به صورت تخصصی در زمینه دعا و فقه حکومتی فعالیت میکنند.

از فعالیت های ایشان میتوان به تالیف و تدوین بالغ بر 15 کتاب در حوزه های مختلف علوم انسانی مبتنی بر معارف قرآن وعترت، تدریس روش های تدبر در قرآن در دانشگاه و حوزه از سال1382 و پژوهش در حوزه رشد وتربیت باتمرکز بر دوره سوم رشد(نوجوانی)و... اشاره کرد.​از آثار استاد چیت چیان میتوان به پرورش تفکر بنیادی، تعقل اجتماعی ،منظومه رشد ،فرایند شناسی حکمت و... اشاره کرد

مشاهده بیشتر

پشتیبان سایت

4.62/5
32 دوره
13 دیدگاه
0 دانشجو
مشاهده بیشتر

بازخورد دانشجو

5.0
1 امتیاز
100%
0%
0%
0%
0%

نقد و بررسی (1)

سلام و عرض ادب
با تشکر از شما از قرا دادن دوره های مختلف مخصوصا حسن گزینی
و تشکر از شما بابت قرار دادن امکان علامت گذاری به عنوان خوانده شده که انگیزه ی پیگیری دوره را بیشتر می کند و نظم خوبی ایجاد می کند
یک درخواست داشتم اینکه اگر امکان دارد برای صوت ها نیز سرعت های بالاتر قرار دهید تا در زمان کمتری صوت ها را گوش دهیم
تشکر از شما

یک نظر بنویسید

کاور دوره مطالعاتی حسن گزینی
رایگان
سطح
متوسط
تعداد درس
15 درس

آیا می خواهید برای همه فعالیت ها، اعلان های پوش نوتیفیکیشن دریافت کنید؟