آشنایی با مقدمات توحید و خداشناسی

1998855_723
استاد احمدرضا اخوت
پشتیبان سایت
اخرین بروزرسانی 14 مهر 1402
50 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

چرا نباید بحث توحید در جلسات ما مطرح باشد!؟

بحث توحید درواقع  همه موضوعاتی که بین انسان و خداست را شامل می شود و یکی از اساسی ترین مباحثی است که زندگی بشر به شناخت درست آن وابسته است و انسان باید به این موضوع فکر کند و سبک زندگی اش را اصلاح کند.

صحبت در رابطه با توحید دارای مباحث مهم زیادی است. از مهم ترین آن ها اینکه  “چه مباحثی از توحید را می توان به کودکان و نوجوانان مطرح کرد!؟” یا “مباحث توحیدی چه نقشی در زندگی میتواند داشته باشد” و غیره. جمیع این سوالات سبب شد تا در این دوره در ارتباط با “مقدمات توحید و خداشناسی” صحبت کنیم.

  • مقدمات توحید یعنی اگر بخواهیم وارد بحث توحید شویم ، چه مسائلی را باید مورد توجه قرار دهیم. آن مسائل مقدمات توحید است.
  • این مقدمه، شبیه این است که اگر بخواهیم نماز بخوانیم اول باید وضو بگیریم. با توجه به اینکه وضو جزو نماز نیست اما باید قبل از نماز وضو گرفت.

همانطور که یک وضو، صورت شستن ، دست شستن از آرنج و مسح سر و مسح پا دارد؛ همینطور هم مقدمات توحید عین همین مباحث را دارد یعنی هرکدام مربوط به یک بخشی از وجود انسان است. مثل اینکه اکر بخواهیم وارد نماز بشویم باید همه بخشی های وجودی باید پاک باشد. برای ورود به بحث توحید هم همه بخش های وجودی انسان باید بخواهد که وارد این بحث شود. چون توحید فقط یک علم نیست. توحید فقط جنبه فکری ندارد ، جنبه عملی دارد و در این جلسات اگر در عمل تقوای ما زیاد نشد و فقط دانستنی پیدا کردیم؛ پس معلوم است که ما خیلی بحث توحید نداشته ایم. اگر این بحث ها نتواند به ما نماز اول وقت بدهد، نماز شب بدهد؛ یعنی نتوانستیم با این بحث ارتباط برقرار کنیم.

در این بحث مهمان سور مبارکه فاطر، یس، نوح، جاثیه و یونس هستیم و شما میتوانید از طریق این دوره به فایل صوتی جلسات شب های پایانی ماه صفر سال 1400 ه.ش که با سخنرانی استاد اخوت، ویژه نوجوانان برپا شد،  دسترسی پیدا کنید.

برنامه تحصیلی

15 درس

سوره مبارکه فاطر

بررسی سوره مبارکه فاطر00:00:00
تمرین

سوره مبارکه یس

سوره مبارکه نوح

سوره مبارکه جاثیه

سوره مبارکه یونس

تجمیع مباحث با بررسی نماز و دعایی از حضرت صدیقه طاهره (س)

فایل (pdf) پیاده شده جلسات مبانی توحید و خداشناسی

اساتید دوره

استاد احمدرضا اخوت

4.5/5
8 دوره
2 دیدگاه
278 دانشجو

استاد احمد رضا اخوت متولد 1347 مدرس دانشگاه تهران نویسنده ومحقق در زمینه قرآن کریم و سیره اهل بیت  و موسس و وعضو هیات علمی مدرسه دانشجویی قرآن و عترت(ع) هستند.همچنین ایشان فارغ التحصیل رشته زیست گیاهی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران هستند.ایشان به صورت تخصصی در عرصه تدبردرقرآن فعالیت میکنند که ثمره تلاش هایشان تاسیس مدرسه قرآن و عترت(ع) و تدریس آموزه های قرآن کریم و تریبت مربیان ومعلمان تربیتی می باشد.

 همچنین  میتوان به تالیف ده ها کتاب و مقاله در زمینه استفاده ازقرآن کریم  در زمینه های مختلف اعم از روانشناسی؛تربیت فرزند؛نظام خانواده؛جامعه اسلامی و... اشاره کرد.از مجموعه کتب استاد اخوت می توان اشاره کرد به: پرورش تفکر بنیادی، مبانی و مهارت های برنامه ریزی، پرورش تفکر قرآنی، نیاز در ساختار انسان، درمانگری افسردگی مبتنی برقرآن و...

مشاهده بیشتر

پشتیبان سایت

4.62/5
32 دوره
13 دیدگاه
0 دانشجو
مشاهده بیشتر

یک نظر بنویسید

کاور دوره
رایگان
سطح
متوسط
تعداد درس
15 درس

آیا می خواهید برای همه فعالیت ها، اعلان های پوش نوتیفیکیشن دریافت کنید؟