هنرمندی به شیوه امام حسن مجتبی (ع)

2032667_295
هانی چیت چیان
پشتیبان سایت
اخرین بروزرسانی 14 مهر 1402
3.0 /5
(1)
20 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ فاطِمَهَ الزَّهْراَّءِ

ایام نوجوانی ، ایام آداب دار شدن تا رسیدن به بلوغ عقلی و داخل شدن به وادی محسنین است و آنچه که رونده بودن در این مسیر را برای ما هموار و راه را روشن می کند ، داشتن دو امام حُسن است که سید شباب اهل جنت هستند.

در این دوره می خواهیم با شیعه بودن خود دوره نوجوانی مان را با پیروری از امام حسن طی کنیم و هنرمندی خود را به سبک امام حسن (ع) ابراز و به شیوه ایشان زندگی کنیم.

زندگی امام حسن (ع) سرشار از وقایعی است که با تفکر بر آن می توان محور های مهم رفتار های محسنانه در دوره نوجوانی را شناسایی کرد و آداب دار شد.

برای تحقق این هدف نامه امیرالمونین (ع) به فرزندشان (نامه 31 نهج البلاغه) که مملو از توصیه هاست؛ میتواند ما را در رسیدن به دستورالعملی برای زندگی نوجوانانه محسنانه به سبک امام حسن مجتبی (ع) نزدیک کند تا به وصیت پدرمان امیرالمونین عمل کنیم. و شیعه بودن را تمرین کنیم.

درباره کارگاه

این کارگاه درشب میلاد امام حسن مجتبی در ادوار مختلف، با حضور جمعی از نوجوانان مدرسه دانش آموزی قرآن و عترت (ع) برگزار شد.
در ابتدای این کارگاه با بررسی زندگی امام مجتبی (ع)به دلاوری های ایشان در جنگ جمل پرداخته شد و در کنار این رشادت ها ، موضوع صلح ایشان با معاویه مطرح گردید و با مشاهده این دو واقعه ،”ضد داشتن” در رفتار از ویژگی های یک محسن به شمار رفت.

پس از بررسی مفهوم جمع اضداد، نامه امیرالمومنین به فرزندشان مورد بحث قرار گرفت و مهم ترین محور های زندگی شناسایی شد.
این جلسه فتح بابی بر مطالعه موضوعات اصلی نامه 31 نهج البلاغه بود و زمینه ای برای شروع مطالعات بر توصیه های امیرالمونین خواهد بود. (ان شالله)

 

 

برنامه تحصیلی

2 درس

هنرمندی به سبک امام حسن مجتبی (ع)

قسمت اول | رمضان 1400 ه.ش00:57:00
قسمت دوم | رمضان 1402 ه.ش1:6:00

اساتید دوره

هانی چیت چیان

4.82/5
22 دوره
11 دیدگاه
901 دانشجو

استاد هانی چیت چیان متولد 28 مهرماه 1362؛فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته زیست شناسی از دانشگاه تهران و همچنین فارغ التحصیل رشته تفسیرقرآن در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علوم وفنون قرآن کریم؛مدرس و محقق و نویسنده فعال در زمینه قرآن کریم واهل بیت هستند.ایشان از دهه هشتاد به صورت تخصصی وارد عرصه تدبر در قرآن شدند وجزو اساتید ومدرسین مدرسه قرآن وعترت دانشگاه تهران به شمار می آیند و الان به صورت تخصصی در زمینه دعا و فقه حکومتی فعالیت میکنند.

از فعالیت های ایشان میتوان به تالیف و تدوین بالغ بر 15 کتاب در حوزه های مختلف علوم انسانی مبتنی بر معارف قرآن وعترت، تدریس روش های تدبر در قرآن در دانشگاه و حوزه از سال1382 و پژوهش در حوزه رشد وتربیت باتمرکز بر دوره سوم رشد(نوجوانی)و... اشاره کرد.​از آثار استاد چیت چیان میتوان به پرورش تفکر بنیادی، تعقل اجتماعی ،منظومه رشد ،فرایند شناسی حکمت و... اشاره کرد

مشاهده بیشتر

پشتیبان سایت

4.62/5
32 دوره
13 دیدگاه
0 دانشجو
مشاهده بیشتر

بازخورد دانشجو

3.0
1 امتیاز
0%
0%
100%
0%
0%

نقد و بررسی (1)

سلام
جلسه دوم این دوره بارگذاری نمیشود

یک نظر بنویسید

کاور کارگاه2
رایگان
سطح
متوسط
تعداد درس
2 درس

آیا می خواهید برای همه فعالیت ها، اعلان های پوش نوتیفیکیشن دریافت کنید؟