خیرگزینی و حسن گزینی

n00061285-b
فاطمه فیاض
پشتیبان سایت
اخرین بروزرسانی 14 مهر 1402
24 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

مفهوم رشد در قرآن که با مفهوم عرفی آن بسیار متفاوت است. از یک سو با بلوغ عقلی در ارتباط است و از سوی دیگر با مفاهیمی چون حق، نور، هدایت و نفع حقیقی. بنابراین شناخت و گزینش آن، که در گرو شناخت و گریز از غی است، رمز حیات حقیقی و غایتی برای تعلیم و تزکیه انسان توسط دین است. فرآیند رشد در ساحت فرد و جامعه، به چگونگی تبدیل نعمت‌ها به نور و خروج از ظلمات اشاره دارد و در بستر زندگی روزمره انسان اتفاق می‌افتد. در این فرآیند مقصد از آینده به حال و از نسیه به نقد تبدیل شده و حق به‌عنوان محور زندگی، جهت هر حرکت و سیری را مشخص می‌کند. در این دوره با اصول و مهارت های خیرگزینی و حسن گزینی همراه خواهید بود. این دوره توسط معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ویژه معلمان و فعالان تربیتی آماده سازی شده است.

اهداف یادگیری

این دوره شامل مطالبی برای درک عمیق‌تر دو مفهوم خیر گزینی و حسن گزینی و مهارت‌های مربوط به هر یک، و اصولی برای نهادینه سازی این مهارت‌ها در فرزندان است.

مخاطب هدف

  • معلمان و مربیان، پدرها و مادرها

برنامه تحصیلی

5 درس1 ساعت 10 دقیقه

خیرگزینی و حسن گزینی

مهارت خیر گزینی00:00:00
مراحل خیرگزینی00:00:00
تربیت و خیرگزینی00:00:00
حسن گزینی00:00:00
مهارت‌های حسن گزینی00:00:00

اساتید دوره

فاطمه فیاض

4.25/5
2 دوره
4 دیدگاه
233 دانشجو

دکتر فاطمه فیاض متولد 1364 مادر و صاحب 3 فرزند،مدرس نویسنده وپژوهشگر فعال در عرصه روانشناسی و تعلیم و تربیت هستند.ایشان دانش اموخته دکتري و فوق دکتري روانشناسي سلامت از دانشگاه تهران و همچنین عضو هيات علمي پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا و نماينده هيات موسسان انجمن ايراني روانشناسي اسلامي هستند.
ایشان صاحب بيش از 10 کتاب تاليفي در حوزه روانشناسي و تعليم و تربيت و نويسنده ده ها مقاله علمي پژوهشي هستند..از آثار ایشان می توان به کتب مهارت های خیر گزینی ،معنا شناسی افسردگی از منظر قرآن کریم ،اصول و مهارت‌های شادکامی مبتنی بر قرآن و روایات و... اشاره کرد.​

مشاهده بیشتر

پشتیبان سایت

4.58/5
33 دوره
12 دیدگاه
0 دانشجو
مشاهده بیشتر

یک نظر بنویسید

دکتر فاطمه فیاض . حسن گزینی . خیر گزینی
رایگان
سطح
متوسط
مدت زمان 1.2 ساعت
تعداد درس
5 درس
زبان
فارسی

آیا می خواهید برای همه فعالیت ها، اعلان های پوش نوتیفیکیشن دریافت کنید؟