۵. اصول و مهارتهای مربیگری رشدمدار
درباره این دوره
وَلَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَاسْتَوَىٰ آتَيْنَاهُ حُكْمًا وَعِلْمًا ۚ وَكَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ سوره قصص آیه 14
به هر اندازه شناخت مربی از مبانی رشد، تفکّر و همچنین نظام تعلیم و تزکیه ارتقا پیدا کند، توان بکارگیری مهارتهای تزکیه و تعلیم نیز ارتقا یافته و توان مربی در خلق مهارتهای جدید افزایش خواهد یافت
در این میان برخی از مسائل و موضوعاتی در فرایند رشد و فعالیت با نوجوانان ، لازم است به صورت خاص بررسی گردد تا با توانمندسازی مربیان به این مطالب ؛ بتوانند در موقعیتهای لازم ، عکس العمل های شایسته را داشته باشند.
در این جلسات موضوعات و مهارت های مربی گری و آموزش مبتنی بر رشد و اقتضائات نوجوان مورد بررسی قرار گرفته است.
اهداف یادگیری
اقتضائات و ابعاد زندگی انسان
طرح مهم ترین اقتضائات دوره نوجوانی
نحوه فعالیت در دوره سوم رشد
شیوه آموزش رشد مدار
شیوه مربی گری رشد مدار
مخاطب هدف
- مربیان و معلمان دوره نوجوانی
- پژوهشگران عرصه نوجوان
- مدیران و برنامه سازان عرصه نوجوان
برنامه تحصیلی
4 درس9 ساعت 30 دقیقه
مبانی رشد نوجوان | استاد اخوت
در این جلسه با نگاه به رشد و نظام مسائل نوجوان، مهمترین راهبرد های تعلیم و تربیت و مربی گری رشد مدار بیان میگردد.