علي از زبان علي (محمد محمديان)

Capture2
کتابخانه شهید احمد

علي از زبان علي (محمد محمديان)

“علی (ع) از زبان علی (ع)” اثری است به همت “محمد محمدیان” که “زندگی و زمانه امیرالمومنین علیه‌السلام از زبان خودش” را در اختیار دوست‌داران حضرت قرار می‌دهد. “محمد محمدیان” این اثر را با روایتی اول شخص و یکدست به رشته‌ی تحریر در آورده تا همان‌طور که عنوان اثر “علی (ع) از زبان علی (ع)” نام دارد، خواننده حس کند که این روایت توصیفی، از جانب خود امیرالمومنین علی (ع) صورت گرفته است. یک تفاوت اساسی کتاب “علی (ع) از زبان علی (ع)” با دیگر کتب نگارش شده در شان و زندگی حضرت، این است که “محمد محمدیان” آن را بر اساس واقعیات نوشته و بر خلاف بسیاری از آثار مشابه، که عنصر تخیل را با وقایع تاریخی تلفیق کرده‌اند.

برشي از كتاب:
(من علی فرزند ابوطالب و فاطمه بنت اسد، در روز سیزدهم رجب سال ۳۰ عام‌الفیل، در شهر مکه و در درون خانهٔ کعبه متولد شدم. پدرم ابوطالب، چندین فرزند داشت و ازنظر معیشت در تنگنا بود. خویشان نزدیک به یاری وی شتافتند و هرکدام سرپرستی یکی از فرزندان او را برعهده گرفتند. از آن میان، رسول خدا (ص) مرا برگزیدند تا همچون عضوی از خانوادهٔ آن حضرت، در کنار ایشان و خانواده‌شان زندگی کنم.
پیامبر (ص) پسری نداشتند؛ اما تقدیر الهی چنان بود که از من، چونان فرزندشان نگهداری کنند و در رشد و تربیت من از هیچ لطفی دریغ نورزند و تمام مهر و عطوفتی که یک پدر به فرزندش دارد، برای من به‌کار گیرند؛ تاآنجاکه…

درباره نويسنده:
حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان (متولد ۱۳۳۶ش، تبریز)، ریاست نهاد نمایندگیمقام معظم رهبری دانشگاه‌های کشور، مسئول ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان فارس ازجمله فعالیت‌های وی است. او علاوه بر تدریس در دانشگاه، تاکنون چندین جلد کتاب و مقاله به رشتهٔ تحریر درآورده است. «روایت دریا»، «برادری داشتم که»، «علی از زبان علی»، «زیبایی‌های کربلا»، «پیمان الهی با اهل ایمان»، «جاودانه تاریخ» و «شرحه شرحه» برخی از این آثار است.

 

نظرات (1)

  1. با سلام خدمت دست اندرکاران و مدیر فنی خوش خلق این کانال دوست داشتنی
    این کتاب «علی از زبان علی» یکی از کتابهای با ارزش تاریخی و روایی است که امام علی علیه السلام زندگی خود وروایت دوستان و دشمنان زمان خود و چگونگی مخالفت و تعرض و بعضا وفاداری های اصحاب زمان خود و معاضدت دشمنان اسلام رااز زبان خود بیان میفرمایند
    ارزش این کتاب به بیان وقایع دوران امامت مولی و جفاهای رفته و تبیین اصحاب وفادار از زبان شیوا و رسای خودشان بیان میگردد
    البته بیان تشکر از نویسنده این کتاب جناب حجت الاسلام محمد محمدیان از وظائف ما نیز میباشد
    و تشکر از شما زحمتکشان کانال رهبر نوجوان قطره ای از زحمات شما را جبران نمیکند
    من برای همه شما التماس دعا و عاقبت به خیری دارم
    ارادتمند

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید