به کجــا چطـــور رسیدن!!  

مربی نوشت

به کجــا چطـــور رسیدن!!  

مقصدهای انتخابی برای یک دوره آموزشی یا یک کلاس باید ملموس و قابل ارزیابی باشد و اگر اینگونه نبود، بهتر است آن را به مولفه­‌ها و مقاصد کوچک­تر تبدیل کنیم تا مقصد یک جلسه از کلاس، مشخص شود.

با­ مشخص شدن مقصد کلاس، نوع و ترتیب فعالیت­‌ها و آنچه در انتهای آموزش لازم است ارزیابی شود به خوبی مشخص خواهد شد و در نتیجه در طرح درس باید ترتیب اجرای آن ها را تدوین کنیم و چگونه به مقصد رسیدن را طراحی کنیم.

خیلی وقت­ها دیده­ایم نوجوانان در مدرسه از ما سوال می­پرسند:

– خانم/ آقا ببخشید! این درس­ها به چه درد ما می­خورند!؟

– ببینید بچه­‌ها ! این برنامه درسی آموزش و پرورش هست و وظیفه من هم انتقال و آموزش آن هاست! از من خواسته شده تا به عنوان معلم به شما ارائه بدهم و از شما هم در آخر سال دانستن همین ها را می­‌خواهند.

این عمومی­‌ترین پاسخ به این سوال است

دقیقا با ارزیابی پاسخ معلم به این سوال می­توان مقصدی که برای کلاس در نظر دارد را متوجه شد.

اگرمعلمی مقصد دیگری داشته باشد،چه پاسخی به این سوال می­دهد!؟

آیا اصلا می­توان به مقصد دیگری در کلاس درس فکر کرد؟!

به نظر شما معلمی که که به دنبال رشد و ارتقای توان فکری است، با سوالی که مطرح شد چه مواجهه ای دارد و چه پاسخی می­‌دهد؟

برای ارتقای توان فکری، طرح درس های ما چه ویژگی­‌ای باید داشته باشند؟

مهم­‌ترین مقصد در دوره سوم رشد(دوره نوجوانی) چیست؟

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید