ایجاد شبکه انتقال

مربی نوشت

ایجاد شبکه انتقال

بدترین طرح درس‌های با بهترین معلم ها..

طبیعی است که در ساختارهای آموزشی اصلی­ ترین ایراد در ناکارآمدی آموزش­ ها به محتوای آموزشی وارد می شود و توقع این است که اگر میخواهیم نتیجه مطلوب بگیریم باید محتوای آموزشی صد درصد دقیق و کارآمد باشد.

این مطلب درست است اما این مساله تا حدی پیش رفته که پس از اصلاح یک کتاب درسی مجددا صحبت از تغییر آن به میان می­‌آید. به وفور هم دیده­‌ایم که همین محتواهای آموزشی مدرسه، توسط تعدادی از معلمان به بهترین شکل آموزش داده می­‌شود.

در بین نوجوانان این جمله معروف است که : «فلان درس را خیلی دوست دارم چون معلمی داشتیم که اینطور درس می­‌داد.» یعنی در یک مدرسه­‌ای معلمی بوده که علوم را خیلی خوب درس می­‌داد پس همه عاشق علوم می­شدند اما معلم ریاضی اینطور نبوده و در مدرسه دیگری یک معلم ادبیات بوده که با همین کتاب بچه­‌ها را عاشق شعر و نظم می­ کرد.

اگر میتوانستیم همه این معلم­ها را در یکجا جمع کنیم احتمالا در آن مدرسه همه ازهمه درس ها و  کتب درسی راضی بودند!

یکی از کارکردها و نتایج طرح درس این است که شبکه انتقال ایجاد می کند. یعنی همان معلمانی که در هر جایی برای هر درسی یکی دوتا پیدا می­ شوند، بتوانند همان روش آموزش را انتقال دهند. شبکه انتقال یعنی مطالب در یک جا محصور نماند و توسط خود فرد یا دیگران به جاهای دیگر منتقل شود و تبدیل به بسته‌های انتقال‌دهنده شود.

پی نوشت: فکر می‌کنم یکی از اساسی ترین ایرادهای سیستم آ.پ ما این هست که شبکه انتقال نداریم و یا برای معلم ها اهمیت بحث انقدر جدی نیست.

ما سعی کردیم در ربات و کانال فهم قرآن این شبکه انتقال را حداقل برای فهم قرآن ایجاد کنیم.

خوشحال میشیم اگر شما هم در آموزش فهم قرآن به مطلبی رسیدید به ربات ارسال کند.

البته این پیشنهاد را می‌شود برای هر درس در آموزش و پرورش پیاده سازی کرد.

بالاخره برای هر درس در کل ایران، ده نفر پیدا می‌شوند که تجربه خوبی در تدریس کتب درسی دارند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

آمار سایت

  • 0
  • 2
  • 415,263