دنیای دیدنی (رضا مصطفوی)

Screenshot 2024-05-04 102856
کتابخانه شهید احمد

دنیای دیدنی (رضا مصطفوی)

«دنیای دیدنی»، همان کتاب توحید مفضل است، البته با زبانی ساده که نویسنده با افزودن عکس های بسیار جذاب و زیبا از طبیعت باشکوه، متناسب با هر نکته، بر جذابیت آن افزوده است. دنیای دیدنی برای همه افراد 10 تا 100 ساله بسیار دیدنی و خواندنی است.

دنیا را از نگاه امام صادق سلام الله علیه ببین. با عکسهایی شگفت انگیز از درون بدن انسان تا فراسوی کهکشان ها. این کتاب ترجمه ای ساده و گویا از کتاب شگفت انگیز «توحید مفضل» است که در آن امام صادق علیه السلام شگفتی های آفرینش را برای یار و همراه خویش بیان کرده است.نسخه های قبلی این کتاب پیش از این با قطع خشتی بزرگ منتشر شده بود.

برشی از کتاب:
در چشم‌هایم نگریست و لبخند زد. بعد نام خدا را بر زبان جاری کرد و شروع کرد: «خدا بود و هیچ نبود. همه رفتنی هستند و او باقی است و خواهد ماند. وجودش را نهایتی نیست. فقط او شایستۀ ستایش است. پس شکر و سپاس برای آنچه به ما عطا کرده. او از میان تمام آفریدگانش به ما خاندان پیامبر (ص) عالی ترین درجۀ علوم را داد و ما اهل بیت را گواه و شاهد حکمت و دانش خود قرار داد.»

گفتم: «آقاجان، اجازه می فرمایید هر چه می‌گویید بنویسم؟» سری تکان داد و فرمود: «بله. بنویس.» قلم و دوات و دفترم را که قبلا آماده کرده بودم، درآوردم. دفترم را باز کردم و شروع کردم به نوشتن.

درباره نویسنده:

رضا مصطفوی، نویسنده و پژوهشگر علوم اسلامی است. کارشناس زبان و ادبیات فارسی و نیز کارشناس‌ارشد تاریخ تشیع است. فعال فرهنگی و پژوهشگر تاریخ ادیان، به‌ویژه مسیحیت و یهود است. رضا مصطفوی مشاور مذهبی و مدیر گروه تحقیق و نگارش فیلم‌نامه سریال حضرت موسی کلیم‌الله است.

نظرات (1)

  1. با سلام
    ضمن تشکر از دست اندرکاران رهبر نوجوان و البته ادمین آن :
    این کتاب «دنیای دیدنی » حاوی دنیایی از دیدنی های اعتقادی و تاریخی و خصوصا نوعی برگردان کتاب «توحید مفضل» از ماندگارهای شاگردان تربیت شده مکتب امام صادق علیه السلام میباشد به گونه ای که باورهای توحیدی و اصلا توحید رابه زبان عامیانه برگردان و ترجمان می نماید
    لذا جا دارد از دست اندکاران این کانال و از نگارنده مبرز و حاذق جناب ‌ مصطفوی قدردانی شایسته بنمایم
    خداوند همه شماها و از جمله ادمین این مجموعه را حفظ نمایند
    ارادتمند
    م ح چیت چیان

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید