صعود چهل ساله

Screenshot 2024-04-20 175410
کتابخانه شهید احمد

صعود چهل ساله

کتاب صعود چهل ساله اثر آقای سیدمحمدحسین راجی است. البته قابل به ذکر است این کتاب حاصل تحقیق و زحمت بیش از ۵۰ نفر است. کتاب صعود چهل ساله مروری دارد بر دستاوردهای چهل‌ساله‌ی انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بین‌المللی.

کتاب صعود چهل ساله نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال به کدامیک از آرمان‌های عدالت، استقلال، آزادی، معنویت، کرامت زن، مردم‌سالاری دینی، گسترش رفاه عمومی و دیگر آرمان‌های انقلاب دست پیدا کرده است. یکی از شاخصه‌های اصلی کتاب صعود چهل ساله ارجاع به منابع معتبر بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد، بانک جهانی، سازمان جهانی غذا و کشاورزی، دفتر برنامه توسعه ملل متحد و دیگر مراجع معتبر است.

برشی از کتاب:
«استعمار نو در دورهٔ پهلوی به جای مسکوکات و جواهرات خزائن نفتی ایران را نشانه گرفت و در نتیجهٔ تحمیل قواعد تجارت آزاد بر اقتصاد ایران، زیرساخت‌های تولیدی کشور نه‌تنها تقویت نشدند بلکه زیرساخت‌های موجود نیز ویران گشتند. در این دوران نفت، صادر و اغلب مایحتاج ایران وارد می‌شد. محمدرضا پهلوی از مدرن‌سازی صنایع سخن می‌گفت اما مدل مدرنیزاسیون وی درواقع مونتاژ محصولات غربی و فروش آن‌ها در بازار ایران و در ازای صادرات نفت بود.

نظرات (1)

  1. با سلام
    این کتاب با استناد به مراکز معتبر جهانی توانسته دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را برای عموم مردم خصوصا جوان هایی که این رویداد را ندیده اند کار بسیار ارزشمند و گرانسنگی است و جا دارد که از دست اندرکاران نشر این کتاب قدردانی خاصی انجام پذیرد
    ارادتمند
    چیت چیان

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید