سوره مبارکه شمس

لذت فهم قرآن

سوره مبارکه شمس

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا ﴿۱﴾ وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا ﴿۲﴾ وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا ﴿۳﴾

سوره مبارکه شمس نودویکمین سوره مبارکه قرآن و مششتمل بر 10 آیه است.

در این قسمت از جلسات تفکر در قرآن استاد چیت چیان به بررسی این سوره می‌پردازند و نکاتی جهت عمل در زندگی از آن بیان می‌کنند.

پیشنهاد میکنیم یک نکته (غیرتکراری نسبت به سایر دیدگاه ها) از نکات بیان شده در این جلسه سوره مبارکه شمس را در قسمت نظرات و دیدگاه ها بنویسید.

نظر (5)

  1. _۱۷۰۳۱۳
    محمدصدرا هژبری

    محمد صدرا هژبری
    به نظر من اگر اراده داشته باشیم می توانیم هرکاری را انجام دهیم . چون همه توانایی ها را داریم . با تشکر از همه

  2. کاربر سایت

    سلام و نور؛
    مطالب بسیار خوبی مطرح شد
    فقط بعد از جلسه ، نظر نوجوان های عزیز هم بطور کتبی پرسیده می شد و برای جلسات بعدی مطلب قوی تقویت و مطالب ضعیف حذف می شد و در اختیار بقیه هم قرار می گرفت.
    دوم اینکه نحوه ارایه جلسات به نوع سخنرانی است و بهتر است از شیوه های نوین جدید استفاده شود. فقط نبایستی متکی به توان ارایه کننده بود.

  3. کاربر سایت

    به نام خدا
    با تشکر از استاد بزگوار
    این جلسه یک ساعت و ربع بود، اما کل مطلب در همون نیم ساعت اول خلاصه میشد و باقی تکرار مکررات بود. به نظرم این تحلیلی که انجام شد تا حدی به آدم ناامیدی تزریق میکند، که نوجوان خودش را در دریایی از کارهای نکرده و استعدادهای نشناخته و حتی شناخته و عمل نکرده میبنید اما یک مسیر روشن برای بیرون آمدن از این سردرگمی نمیبیند.
    گاهی آدم هایی که کمال گرا هستند هم از آن طرف بوم می افتند و با اینکه خیلی تلاش میکنند اما همیشه ناراضی و خسته و ناامید هستند.
    به نظرم در مواجهه با نوجوانان قبل از هرچیزی باید دنیا را از دید نوجوان ببینیم. مثال گیاه خوب بود، اما درمورد خود نوجوان مسیر را دقیق تر ترسیم کنید. کلی گویی ناامیدی و خستگی می آورد.
    به خودمان نگاه کنیم، آیا توانستیم همه توانهامون را که شناختیم استفاده کنیم، خیلی موانع وجود داره، و ما حتی خیلی برنامه ریزیهای خوبی داشتیم اما موفق نشدیم آنچه در ذهن داشتیم عمل کنیم.
    اتفاقا اونهایی که خودکشی میکنند گاهی میبینند که نمیتوانند از توانهایی که دارند استفاده کنند و به ته خط میرسند.
    خلاصه اینکه مواظب باشیم، افراد را دچار سردرگمی، کمال طلبی، ایده آل گرایی و در نتیجه خستگی و ناامیدی نکنیم. در کلامتون از مثال های بیشتری استفاده کنید، از خود نوجوانان برای صحبت و ایده پردازی و مثالهایی که داشتن از به ثمر رساندن توانها یا پشیمانی از هدر رفت توانهاشون استفاده کنید. نوجوانها میتونن زبان هم را بفهمن و از همدیگر یاد بگیرند.
    والسلام

    1. کاربر سایت

      سلام
      مطالب خوبی رو گفتید ولی فکر کنم با فهم قرآن دبیرستان آشنایی ندارید!
      اگر مربی و معلم هستید بهتره دوره فهم قرآن دبیرستان رو حتما در مرکز پرورش مربی ببینید تا پاسخ ابهامات فوق را دریافت کنید‌.
      https://rahbarenojavan.ir/courses/%db%b4-%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82%d8%aa-%d9%88-%d8%b1%d8%ac%d9%88%d8%b9-%d8%a8%d9%87-%d8%a2/

    2. کاربر سایت

      یکسری مطالبی راجع به دوره نوجوانی هم گفتید.
      از بابت اینکه در آموزش به نوجوان توجه شود خیلی خوب است.
      اپا پیشنهاد میکنم دوره مقدماتی آشنایی با اقتضائات نوجوانی رو مشاهده کنید حتما
      https://rahbarenojavan.ir/courses/moghadame/

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید