ارتداد (وحيد يامين پور)

Screenshot 2024-02-15 215128
کتابخانه شهید احمد

ارتداد (وحيد يامين پور)

کتاب ارتداد رمانی شگفت‌آور به قلم وحید یامین پور است که در ژانر تاریخ متناوب نوشته شده و شما را به 22 بهمن سال 1359 می‌برد؛ روزی که انقلاب به جای پیروزی با شکست مواجه می‌شود! یک مغلوبیت تمام عیار… داستان از طریق مردی عاشق روایت می‌شود که داستان زندگی‌اش در این دوران تیره از تاریخ رقم می‌خورد. روایتی به‌موقع، هوشمندانه و بیدارکننده.

تغییر تاریخ معاصر ایده‌ای جذاب است که تا به‌حال هیچ نویسنده معاصری سراغ آن نرفته است و در این کتاب ما روایتی تازه و بدیع را می‌خوانیم. متن سرشار از احساسات است و در سه بخش «حیرت»، «ارتداد» و «رجعت» نوشته شده است.

ما در تاریخ به گذشته می‌رویم و می‌بینیم زمانی که امام خمینی وارد ایران شده است او را دستگیر کرده‌اند و پس از آن در رادیو و تلوزیون اعلام می‌کنند که ایشان فوت کرده‌اند، نیروهای ساواک و ارتش و آمریکا در شهر همه را قتل و عام می کنند و انقلاب را برای همیشه خاموش می‌کنند. در همین درگیری‌ها یونس قهرمان داستان همسرش را از دست می‌دهد.

برشي از كتاب:

شعار، فقط شعار نبود. آن‌ها که شعار می‌دادند گویا رفتن امام را مرگ خود می‌دانستند؛ ‌چنان که گویی امروز آخرین فرصت برای نگه داشتن تمام چیزهایی است که در سال‌های مبارزه به دست آمده بود. همۀ آن‌ها که اینجا هستند مثل من اخباری مبهم از یک حادثۀ تکان‌دهندۀ باورنکردنی شنیده‌اند. نهضت نباید این‌گونه به پایان برسد؛ شکست در متن پیروزی، فروافتادن از قله‌ای که به‌دشواری فتح شده بود، فروریختن برجی که آجربه‌آجر چیده شده بود، و شوک که گروهی را به افسردگی و گروهی را به جنون کشانده بود.

چنارها جان‌پناه من و بسیاری دیگر شده‌اند. مردی میان‌سال دست‌هایش را به خون آغشته کرده و بالا گرفته و با سرِ افراشته به سمت گاردی‌ها می‌رود و شعار می‌دهد: «یا مرگ یا خمینی»

مناسب براي:

رده نوجوان

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید