آزمون استعداد شناسی انتخاب رشته

01
یادداشتی برای استعدادیابی

آزمون استعداد شناسی انتخاب رشته

یکی از مهمترین و چالشی ترین تصمیمات در دوره نوجوانی، انتخاب رشته دبیرستان دوره دوم هست.
یعنی انتخاب از بین رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی که البته برخی از نوجوان‌ها فارغ از این سه رشته آینده‌شان را در رشته های فنی و حرفه‌ای جست‌وجو می‌کنند.
در کنار تصمیم انتخاب رشته ممکن هست بین علائق شما و خانواده و ظرفیت و توان فکری‌تان اختلاف هایی را مشاهده کنید.
اینجاست که قریب به اتفاق نیازمند مشورت میشویم و گرفتار بازار شلوغ کلاس های استعدادشناسی و تست‌ها و آزمون‌های متعدد؛ که صد البته استفاده درست و به موقع از هر کدام مسیر را برای ما واضح تر می‌کند.

می‌دانیم یکی از مهمترین گام ها برای انتخاب رشته شناخت استعداد و توانمندی های فردی خودمان است. ما اگر بتوانیم خودمان را بهتر بشناسیم می‌توانیم دقیق ترین و مفید ترین انتخاب را برای خود داشته باشیم تا بهترین مسیر برای استفاده از این ظرفیت ها را پیدا کنیم.
گروهی از پژوهشگران دانشگاه تهران با پژوهش های متعدد در قرآن و روانشناسی توانسته اند آزمونی را تهیه کنند تا شما بتوانید استعداد تحصیلی خودتان را کشف کنید.

با استفاده از پیوند زیر می‌توانید در منزل این آزمون را کامل کنید و پس از آن از یک جلسه مشاوره همراه با تخفیف استفاده کنید.برای رزرو جلسه مشاوره پس از پاسخ به سوالات آزمون، نام و نام خانوادگی خود را که در‌فرم ثبت کرده اید به پشتیبان مرکز مشاوره در پیام رسان های بله یا ایتا ارسال کنید.

تذکر جدی و مهم:

۱. برای پاسخ به این آزمون ، داشتن زمان کافی را لحاظ کنید و از پاسخگویی عجولانه برای اتمام آزمون خودداری کنید.
۲. این آزمون فقط برای پسران پایه هشتم و نهم کارآیی دارد و اگر جزو این دسته نیستید، پاسخ به این سوالات کمک کننده شما نخواهد بود.
۳. در حال حاضر این آزمون در مرحله پژوهش و ارزیابی قرار دارد و شما علاوه بر استفاده از این آزمون در یک طرح پژوهشی فراگیر مشارکت کرده اید.
ضمنا در جلسات مشاوره سعی میگردد تا در صورت لزوم از سایر روش ها نیز استفاده شود تا مسیر آینده خود را بهتر ترسیم کنید.

  • بدانیم آینده ساختنی است؛ نه یافتنی ..

مدرسه کارآمد | رهبر نوجوان

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید