سفر سرخ (نصرت الله محمودزاده)

Screenshot 2024-01-05 190418
کتابخانه شهید احمد

سفر سرخ (نصرت الله محمودزاده)

کتاب سفر سرخ زندگینامه داستانی درباره وقایع، سرگذشت، خاطرات و یادداشت های شهید سیدحسین علم الهدی است.کتاب که زوایای مختلف زندگی شهیدعلم الهدی را از کودکی تا آغاز مبارزات انقلاب، از حلقه های مطالعاتی تا فعالیت در منطقه و نقش آفرینی به عنوان یک هسته ی فرهنگی اجتماعی و تا مبارزات دانشجویی در مشهد و سخنرانی در خوزستان و در نهایت جهاد و شهادت در هویزه را شامل می شود.​

کار تحقیقی جدی صورت گرفته در این کتب که بر پایه ی اطلاعات موجود از شهید تا مصاحبه با شخصیت های مختلف حتی رهبر معظم انقلاب سامان یافته است به این مجموعه 388 صفحه ای وزانت دو چندان داده است.
نصرت الله محمودزاده در کتاب سفر سرخ زندگی‌نامه داستانی و خاطرات شهید سیدحسن علم الهدی را روایت می‌کند. این کتاب در پنجمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در رشته زندگینامه داستانی، رتبه دوم کشوری را کسب نموده است.

بخشی از کتاب
حسین پاورچین، پاورچین سنگر عوض کرد. بوی باروت چنگ می انداخت به سینه اش. لباسش پر بود از لکه های خون شهدا.
دود و آتش دشت هویزه را فرا گرفت. هوا خفه و خاک آلود بود؛ شبیه روز عاشورای کربلا. با «الله اکبر» جان گرفت وردیفی از عراقی ها را به رگبار بست.
“تنهایی در دشتی که پر از تانک دشمن است، با تنهایی در شبی که در سنگر با خدا خلوت کرده بودم، چه تفاوتی دارد؟ آیا خدا مرا می پذیرد؟ این تانک ها مرا یاد شبی می اندازد که مقابل منزل تیمسار شمس تبریزی دستگیر شدم. تانک همیشه می خواهد هیبت خود را به رخ پیاده نظام بکشد.”
یکهو مثل پلنگ از جا کنده شد. تانکی که جلو کشیده بود، شلیک کرد. با موج انفجار، پیکر حسین پرت شد هوا و افتاد کنار سنگر. نور آتشی که از تانک عراقی زبانه می کشید، تا سنگر حسین قد کشیده بود. اکنون چهره حسین و یارانش کاملا نورانی شده بودند.
سکوت دشت هویزه را فرا گرفت. شب صحنه نبرد را در سیاهی خود جای داد، جز سنگر حسین و یارانش…..

مناسب برای:
دوره اول و دوم متوسطه

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید